Rozdíly v kvalitě pořadů běžný divák tolik nevnímá


Boj komerčních televizí o mladší diváky je pochopitelný, na druhou stranu by ale soukromé stanice neměly opomíjet i lidi v předdůchodovém věku, protože ti jsou většinou nejbohatší, říká v rozhovoru pro server DigiZone.cz dlouholetý šéfredaktor redakce zábavy na televizi Nova Ivan Rössler. V nejsledovanější české televizi působil od jejího vzniku do roku 2006, poté se podílel na některých pořadech pro Českou televizi či Primu. Dnes provozuje vlastní agenturu, která zastupuje řadu moderátorů, zpěváků a bavičů, přednáší na vysoké škole a užívá důchodu.

Sledujete souboj talentových show na Nově a Primě? A co jim říkáte?
Sleduji i nesleduji. Musím se přiznat, že patřím k těm, kteří se nechali zlákat JIŘINOU BOHDALOVOU k sérii detektivek Ach, ty vraždy! na ČT 1. Nicméně talentové show jsem sledoval a myslím si, že jako vždy zvítězil originál. Je propracovaný, vyvinutý specializovanou firmou, která k němu vlastní celosvětová práva, je to vypilované, odzkoušené v různých zemích, nese to sebou punc originálu. Samozřejmě si dovedu představit, v jaké roli asi byl chudák VÍTEK POKORNÝ (dramaturg licencovaných soutěží na Nově, pozn. red.), když Nova zjistila, že nemá práva k formátu Got Talent. S jeho licencí si totiž kupujete nejen know-how, ale i pověst a jméno té soutěže. V jaké situaci asi musel být Vítek Pokorný, když mu řekli, že musí rychle vymyslet něco vlastního?

Jde to vůbec?
Udělat něco, co je skoro stejné jako originál, obšlehnout to a zároveň udělat tolik rozlišovacích znaků, aby to bylo skoro nenapadnutelné, je velmi těžké. Stejně si myslím, že majitel Got Talentu postup Novy napadl a že Nova za to musela zaplatit nějaké odstupné. Je to ale čistě moje hypotéza. Společnost FremantleMedia by to ale podle mne jen tak nenechala být. Pro Novu muselo být trošičku potupné, že musela vyvinout vlastní formát, který nedosahuje kvality originálu, prověřeného časem. I když je pravda, že Prima svého času zvítězila nad Novou také plagiátem, když se utkaly reality show VyVolení a Big Brother.

Proč tehdy prohrál originální Big Brother?
Big Brother byl příliš svázán určitými povinnostmi, které vyžadovala jeho licence, kdežto VyVolení si mohli dělat, co chtěli, dostali se třeba i do města na návštěvu, a tím pádem mohli být de facto bulvárnější. Big Brother si hrál na serióznější psychologický pokus. Tehdy Nova prohrála, nicméně Prima se chytila do vlastní pasti, protože se snažila z VyVolených vytěžit co nejvíc a poslední ročník téhle reality show byl vyloženě katastrofa. Jenže z toho nemůžete utéct, jakmile nastartujete další řadu, musíte ji celou odvysílat, i kdybyste měl krvácet, a modlíte se, abyste úplně nevykrvácel. .

Pokračování článku zde.


2 komentáře: “Rozdíly v kvalitě pořadů běžný divák tolik nevnímá”

  1. samozřejmě že ČSMT je stále lepší, i přes těch spousty průserů a chyb, který tam mají a dělají…
    ale ten odborník to řekl dobře… hlavní je ten punc organility… prima vlastně nemusela nic vymýšlet… měla všechno nalajnované, jak má vše vypadat… od podia… systemu vyberu soutezicich… jaké má být charakterove seskupení poroty…. takže primě nebránilo v tom udělat výbornou show…. bohužel pro mě v hodně věcech zklamali a dělali rozhodnutí, které nejsou profesionální, nejsou na urovni… také porota nejni tak super, jak se ze zacatku zdalo… takze TV PRIMA tomu orginálnímu formátu Got Talent spíš ublížila… měli na víc….
    takze podle me, z toho prima mohla vytezit mnohem, mnohem vice… mela tu moznost… o divák si přišla sama….
    oproti tomu TV NOVA… ta nemela nic a z toho NIC dokazala udela neco, co ve sledovanosti obcas i porazi orginal… a i pres opravdu nekdy velkou stupitudu poradu talentmania, tak to dokazali vymyslet tak, ze si svoji cast divaku ziskali a ti je sleduji stale… 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *